המפכ"ל מגיב: "ביקשתי משר הבט"פ להקים ועדת בדיקה"

בנצי לייזרוביץ No Comments on המפכ"ל מגיב: "ביקשתי משר הבט"פ להקים ועדת בדיקה"

מפכ"ל המשטרה מגיב לפרסומים אודות השימוש בתוכנת הרוגלה: "פניתי לשר לביטחון פנים וביקשתי שיורה על הקמת ועדת בדיקה חיצונית ובלתי תלויה בראשות שופט. ככל שתמצא הוועדה אי סדרים וכשלים הם יטופלו בהתאם לחוק"

המפכ"ל יעקב שבתאי צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי מתייחס לפרסום הנוסף הבוקר (שני) אודות השימוש בתוכנת "פגסוס" והחדירה לניידים של שורה של אישי ציבור בכירים. המפכ"ל עדכן כי הוא פנה לשר לביטחון פנים וביקש ממנו להקים ועדת בדיקה חיצונית בראשות שופט שתבדוק את הפרשה.

"לאור הפרסומים האחרונים בדבר הפעלת מערכות טכנולוגיות במשטרת ישראל בשנים שקדמו לכניסתי לתפקיד, פניתי לשר לביטחון פנים וביקשתי שיורה על הקמת ועדת בדיקה חיצונית ובלתי תלויה בראשות שופט, שתיבחן את הנושא על כל היבטיו וזאת על מנת להשיב את אמון הציבור במשטרת ישראל מחד ולהסדיר את השימוש בטכנולוגיות במשטרת ישראל מאידך", עדכן שבתאי והבהיר "ככל שתמצא הוועדה אי סדרים וכשלים הם יטופלו בהתאם לחוק".

בתנועה לאיכות השלטון בירכו בקשת המפכ״ל: "על פי הפרסומים, מדובר בפרשה חמורה ביותר בה המשטרה עשתה דין לעצמה וריגלה אחר אזרחים באופן בלתי חוקי, ללא צו שופט ומבלי שנפתחה חקירה נגדם. לעניין זה, לא משנה אם מדובר במפגין או בעובד ציבור – הפגיעה היא חמורה באותה מידה ודורשת בדיקה מיידית.

"אנו מברכים על בקשת המפכ״ל להקים ועדת בדיקה חיצונית בראשות שופט. כפי שכבר דרשנו עם החשיפה הראשונית – אין מנוס מהקמת ועדה כזו. מדינת ישראל היא דמוקרטיה ולא מדינת משטרה – ועדת בדיקה ממשלתית עכשיו".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג התייחס לפרשה מוקדם יותר הבוקר: "זה יום לא פשוט. בפתח דבריי, איני יכול שלא להתייחס לצבר הפרסומים ובראשם הידיעה שפורסמה הבוקר בכלכליסט. מערכת אכיפת החוק לא יכולה לחפף במילוי החוק. מי שאוכף את החוק חייב להקפיד עליהן קלה כחמורה, יותר מכולם.

"אסור לנו לאבד את הדמוקרטיה שלנו. אסור לנו לאבד את המשטרה שלנו. ובוודאי -אסור לנו לאבד את אמון הציבור בהן. זה מחייב בדיקה מעמיקה ויסודית".

במשפט נתניהו שהתחדש הבוקר דרשו סנגורי הנאשמים מבית המשפט לבחון פעם נוספת את בקשתם לעצירת של העדויות במשפט עד לבירור העניין.

כזכור, העיתון 'כלכליסט' חשף הבוקר (שני) את שמותיהם של אנשי ציבור רבים שהמשטרה עקבה אחריהם באמצעות השימוש בתוכנת הרוגלה. ביניהם מנכ"לי משרדי ממשלה, ראשי ערים, עיתונאים ואנשי עסקים. כמו כן נחשף חלק מהשימוש בתוכנה בתיק 4000. בנוסף, בוצעו חדירות מרחוק לניידים של פעילי מחאות הנכים ויוצאי אתיופיה.

דרמה: תוכנת הרוגלה הושתלה בניידים של שורה ארוכה של אישי ציבור בכירים

על פי התחקיר, התוכנה הופעלה גם כנגד משפחת ראש הממשלה לשעבר ומקורביו: בנו אבנר נתניהו ויועצי התקשורת טופז לוק ויונתן אוריך.



0 תגובות